Skype: piegowata_wawa Pomogła: 1 raz Dołączyła: 04 Kwi 2010 Posty: 702 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-03, 19:44 Storczyk(i) mini Piegowatej
Jak już wspominałam w temacie Agnieszki Co. kupiłam sobie storczyka mini 30.01.2011. Wtedy wyglądał tak:
01.06.2011 (Dzień Dziecka ) zrobił mi niespodziankę i zaczął wypuszczać pędzik Bałam się, że się ukruszy albo odpadnie ale rośnie sobie dzielnie Storczyczek wypuścił u mnie już nawet dwa listki co chyba oznacza, że chyba nie padnie tak szybko? Tego się bałam najbardziej, bo nie mam pojęcia ani doświadczenia w uprawie tych roślin.
Dzisiejsza fotka
Wysłany: 2011-07-03, 20:52
Baaaardzo mi sie storczyki podobaja ale zawsze wlasnie obawialam sie ze mi padna,Piegusku od razu widac ze masz reke stworzona do storczykow .Storczyk w pokoju wyglada mega elegancko-na serio prawie w kazdym katalogu meblowym widze storczyki jako dodatek do pokoju i sie rozplywam
Wysłany: 2011-07-03, 22:22
Mi też podobają się mini storczyki, za tymi ogromnymi nie przepadam. Polecam nie obcinać na przyszłość starych pędów kwiatowych, bo nawet jeżeli wyglądają na nieżywe potrafią odżyć i z roku na rok mieć więcej kwiatów. Nie znam się na storczykach, ale tą radę dostałam kiedyś od fachowca. Oczywiście po fakcie
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 18 Sie 2010 Posty: 1265 Skąd: Żywiec
Wysłany: 2011-07-04, 09:44
Wg mnie lepiej jest jednak wycinać pędy po kwitnieniu. Fakt, że czasem odbijają i zakwitaja ponownie (choć nie spotkałam sie dotąd z powiększaniem sie pędu kwiatowego z roku na rok) ale drugie kwitnienie jest zazwyczaj słabsze i nieciekawie wyglądają takie "niedobitki". Robię czasami wyjątki np gdy pęd storczyka uszkodzi się podczas kwitnienia, lub nagle przedwczesnie opadną kwiaty i wiadomo, że roslina ma siły na więcej.
Zrobię zdjęcie i pokażę w moim storczykowym temacie taki wyjątek